Destraint.jpg IMG_2704.JPG IMG_3285.JPG waterveld overzicht2.jpg
Algemeen

Geen wedstrijden en trainingen: hoe blijf ik fit?

Nieuws afbeelding 15-3
Géén hockey… alweer niet… Hebben we net de winterstop achter de rug en mogen we het veld weer op, krijgen we te maken met een wereldwijd probleem. De maatregelen van onze regering zijn niet leuk, maar wel heel erg begrijpelijk én belangrijk. Hopelijk kunnen we snel ons normale leven weer oppakken en mogen we ook weer gaan hockeyen. Dan is het erg belangrijk om fit te zijn en blijven. Het risico is dat je straks te snel van start wilt gaan. Wat kun je nu doen om lekker bezig en fit te blijven..??

Probeer 2 of 3 keer per week lekker buiten te gaan sporten.
  • Je kunt gaan hardlopen, maar ook een potje overtrappen met een voetbal, badmintonnen, overgooien met een bal of stevig wandelen is al erg goed. Een half uur tot een uur per keer is echt super goed.
  • Je kunt natuurlijk ook aan je hockey skills werken. Pak een bal en stick en ga in de tuin of in het park je vetste skills oefenen en aan je balgevoel werken. Hiervan zijn heel veel voorbeelden te vinden op youtube, instagram en facebook.
  • Je kunt in de DES app de vele filmpjes van HOCKEYFOOD bekijken met slimme tips en uitleg van technieken en tactieken.
Ook voor, tijdens en na het sporten gelden de RIVM richtlijnen. Zorg er dus voor, dat als je gesport hebt, je alle richtlijnen van het RIVM goed uitvoert. Dus goed je handen wassen, papieren zakdoekjes gebruiken, geen handen schudden (dus ook geen high fives), etc.

Hopelijk helpen bovenstaande tips je tijdens deze onrustige en bizarre coronatijd om toch lekker in beweging en fit te blijven.

Clubcompetitie

. Team # punten DS
1 Meisjes C1 10 27 + 35
2 Meisjes A4 10 25 + 26
3 Meisjes C2 10 23 + 27
4 Meisjes C3 10 23 + 18
5 Meisjes D4 10 22 + 18
Klik hier voor de gehele comp.

Instagram